کتاب زن در ریگ روان

اثر کوبو آبه از انتشارات نیلوفر - مترجم: مهدی غبرایی-معروف ترین رمان ها

«زن در ریگ روان» نام رمانی اثر کوبو آبه است که در سال ۱۹۶۲ نوشته‌شده‌است. فیلمی نیز به همین نام با کارگردانی هیروشی تشیگاهارا از این داستان ساخته‌شده‌است. کوبو آبه به وسیلهٔ این رمان و فیلم شهرت جهانی یافت. این رمان اولین اثر وی بود که به انگلیسی ترجمه شد. قبل از دههٔ ۱۹۷۰ این کتاب به بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌بود. این اثر وی یکی از مهم‌ترین رمان‌های ژاپن قبل از جنگ است. این رمان، تجربیات کابوس مانند یک معلم و حشره‌شناس به نام نیکی جامپی را روایت می‌کند که توسط گروهی از افرادی که پایین یک تپه شنی بزرگ زندگی می‌کنند به اسارت گرفته شده‌است.


خرید کتاب زن در ریگ روان
جستجوی کتاب زن در ریگ روان در گودریدز

معرفی کتاب زن در ریگ روان از نگاه کاربران
فوق العاده بود ! فقط همین رو میتونم بگم .. یک رمان کافکایی که با فلسفه ی کامو و اگزیستانسیالیسم سارتر مخلوط شده و در دل خودش آنیما و آنیموس یونگ رو هم جا داده بود .. یک رمان پست مدرن تمام عیار !
میخواستم نقدی برای این کتاب بنویسم اما چند نقد خوب در وب پیدا کردم که لینکشون رو اینجا میزارم.. در صورت علاقه مطالعه کنید

زن در ریگ روان کوبو آبه

نقد روان شناختی داستان «زن در ریگ روان»

مشاهده لینک اصلی
حقیقتا کتاب خوبی بود.
اگر یک مقداری از دایره‌ی مرد-شن-زن-گریز خارج می‌شد، و در عین حال چفت و بست داستان را هم رعایت می‌کرد، اثر تبدیل به یک شاهکار ادبی می‌شد. منظور اصلی این‌که هنرمند یک مقداری مقهور هنرِ خودش شده بود، و این طبعا درست نیست. از ترجمه بوی شتاب‌زدگی و عدم وسواس بلند می‌شد.
طرح داستانیِ بسیار قدرتمند و بی‌برو‌برگرد قابل دفاعی داشت.

مشاهده لینک اصلی
این کتاب به طرز وحشیانه ای وحشیانه و بی رحمانه است. چقدر زندگی ما به طور ناگهانی سعی دارد ماندگار شود؟ زندگی می تواند به عنوان یک مزاحم به عنوان یک مرد به دام افتاده در زیر تپه های شن و ماسه برای زنده نگه داشتن ... و یا زندگی برای حفاری. آیا ما برای زندگی کردن یا زندگی کردن به کار می کنیم؟ اگر فکر می کنید گروگانگیری در شن و ماسه متعلق به شماست فوق العاده است، به نظر شما زندگی شما چطور است؟ این کتاب تو را می کشد این به پوست شما، موهای شما، زیر ناخن ها می رسد. شن و ماسه در همه جا است. باد، هوا نمک، چشم آنها همیشه تماشا می کنند. شما هرگز نفس نمی کشید. شما نمیتوانید افق را از طریق دانه ها خراشیدگی داخلی داخل پلک های خود مشاهده کنید. مرد و شن و ماسه. بسیاری از شن و ماسه و یک زن و همه ی بدبختی ها، خسته کننده و درخشان او همانند یک حیوان بود که در نهایت می بیند که کرک در حصاری که سعی داشت از آن فرار کند، در واقع تنها ورود به قفس آن است - مانند یک ماهی که در نهایت متوجه می شود، زمان فزاینده بینی، شیشه ای از کاسه ماهی قرمز یک دیوار است.

مشاهده لینک اصلی
هنگامی که ما آب و هوای کافکای سوررئالیستی را با مسائل موجود در مورد حس انسان ترکیب می کنیم، ما چیزی شبیه به زن در تپه ها داریم. داستان درباره یک مرد وسواس و یا شاید با شن و ماسه ای که در سفر به دریا در تپه ها در غار به دام افتاده است ساکن یک زن تنهایی. در ابتدا به شدت تلاش می کند تا فرار کند، اما قدرت مغناطیسی زن، مبارزه ناامید کننده با شن و ماسه باعث می شود که آنچه که قبلا به نظر می رسید دام باشد، تبدیل به معنی زندگی او می شود. اولین چیزی که به ذهن شما می رسد این است: می دانم که تاریخ کافکا مانند این دادگاه است. همان قهرمان ناشناس که در موقعیت پوچ قرار گرفته است، محکوم شده و برای گسل های نامشخص محکوم شده است. ظهور توهم، هوشیاری و کابوس است. این داستان توسط شن و ماسه گرفته شده است. در واقع، شن و ماسه همه و همه چیز را کنترل می کند، شن و ماسه هرگز آرام نخواهد بود. خواندن شما تقریبا می تواند شن و ماسه شنیده می شود، همانطور که اگر از کتاب ریخت.

مشاهده لینک اصلی
4.5 ستاره بدون تهدید مجازات هیچ لذتی در پرواز وجود ندارد. در کوبه آبز، دنیای فانتزی زن در دونه ها، عجیب و غریب آماتور در تعطیلات خود را در یک روستای ساحلی راه دور ساخته شده است که در میان تپه های عمیق خیز قرار گرفته است. در آنجا او توسط یک بیوه تنها و روستاییان همسایه اش فریب خورده است، در چاه های عمیق که توسط دیوارهای رانش شن و ماسه شنیده می شود، فریب خورده است، که به وظیفه بازگرداندن بانک های همیشه کشویی، پایدار و بی پایان در تهدید به انزوای آنها است . شن و ماسه در طول این سال ها مانند این حرکت می کند. جریان آن زندگی آن است. این هرگز توقف نمی کند. چه در آب و چه در هوا، آن را در مورد آزاد و بدون محدودیت حرکت می کند. بنابراین، معمولا، زندگی معمول عادی قادر به تحمل زندگی در آن نیست. چشم انداز تپه هایی که آبه توصیف می کند، خانه های بسته بندی شده چوبی که در پایین تپه های ماسه ای قرار می گیرند، واقع نمی توانند وجود داشته باشند، که رمان را به عنوان علمی داستان / هیجان انگیز فانتزی علاوه بر این، تم های خود را بر اساس ویژگی های سوررئالیستی، رویایی، متامورفوزی یادآور آثار کافکا، به آرامی تغییر شکل و تغییر شکل مانند خود تپه ها. شن و ماسه ... چیزهایی که با فرم خالی در کنار شن و ماسه قرار داشت خالی بود. تنها عامل خاص حرکت آن بود؛ شن و ماسه ضدضعیف تمام شکل بود. آثار به طور عمومی مربوط به حالت انسانی انسانی هستند، که شکنندگی آن در زندگی بی عاطفه و بی نظمی ناخوشایند آشکار می شود. در خانم در تپه ها، آبه، غم و اندوه غریبی را که از زندگی روزمره مظلوم ظالمانه و بی ثمر مانده است، ارائه می دهد؛ تصویری از یک انسان انحرافی که جدا شده است، در یکنواختی معمولی به دام افتاده است، قادر به فرار از وجود بی معنی است. برای من سخت ترین کار این است که بدانم چطور زندگی می کنم مثل همیشه این کار را می کنم. اینHell of Loneliness @ او تعجب کرد شاید آنها از آن غافل شده بودند، او بعدا فکر کرده بود، اما اکنون می تواند آن را بسیار خوب درک کند. تنهایی دلتنگی ناخوشایند برای توهم است. برای تحقق بخشیدن به برخی از معنی داری در وضعیت او، چه در انتخاب اقامت و چه در آزادی فرار، شخصیت قهرمانانه تلاش می کند شرایط خود را عوض کند، اما به طور قابل ملاحظه ای دچار تغییر متقارن خود، اما مانند جنبش درست طبیعت شن و ماسه و امواج آن و جریانات، سرنوشتش مبهم است. (نظر سنجی) [این تئوری پیشرفت کرده است که مردی که از زندگی خسته شده است، خودکشی کرده است (مخفی کردن اسپویلر)]. یکی از همکارانش که روانکاوی آماتور بود، به این دیدگاه رسید. او ادعا کرد که در یک مرد بالغ، شور و شوق برای چنین سرگرمی بی فایده به عنوان جمع آوری حشرات به اندازه کافی از یک مزاحم ذهنی بود. زن در دونه دارای سهم خود از واژگان مناسب برای زمینه علم، منعکس کننده زمینه ابوس در حرفه، هرچند دستکاری آن از این زبان به طور موثری سبب پیوند منطقی و منطقی با شعر می شود و هرگز برای خواننده خاموش نمی شود، به طوری که به لحاظ معناداری صرف زمان واقعی هیجان را به حالت تعلیق درآورد. من احساس راحتی در توصیه این را به خوانندگان از هر دو ادبیات علمی تخیلی و ژاپنی متعادل.

مشاهده لینک اصلی
در حالی که او در اثر ماسه های در حال جریان می اندیشید، او از زمانی که توده های خود را با جریان رو به رو می شد، گم می شد. این کتاب در مورد مردی است که فریب می دهد و باید در خانه زندگی کند در پایین یک گودال ماسه ای با یک زن. آنها نمی توانند از شن و ماسه ای که بر روی آنها ساکن هستند، حتی وقتی که آنها بخوابند، فرار کنند. همانطور که آنها آن را بیدار می کنند، نمی توانند از آن خلاص شوند. این قطعا یک داستان منحصر به فرد است. من در حال حاضر بیشتر در مورد شن و ماسه از من به احتمال زیاد نیاز دارند. من هیچ وقت واقعا درباره شن و ماسه فکر نکردم، اما من در این کتاب هیچ انتخابی نداشتم.

مشاهده لینک اصلی
در حالی که خواندن این کتاب، افکار من به طور مداوم به سمت Camusâ € ™ â € ~ افسانه Sisyphusâ € @ از لحظه لحظه پوئیدگی به رسمیت شناخته شده است، آن را جذاب، سخت تر از همه است. @\nمحوطه امید، بیگانگی و غیرعقلانی بودن از هر کلمه چاپی، باعث شد تا من کوبو آبه را که کامو ژاپنی است، به ارمغان بیاورم. شخصیت اصلی Junpei Niki ویژگی های شخصیت سیزیف را نشان می دهد؛ وظیفه بی معنی حفاری سطل شن و ماسه را از گودال تنها برای دیدن آن را دوباره پر کنید. Junpei یک متخصص جسورانه در یک ماموریت برای پیدا کردن کمترین سوسک شن و ماسه خود را فریب خورده توسط روستاییان در یک شن و ماسه ماساژ به دام افتاده به حفاری بارهای شن و ماسه به منظور آن را به شهرها فروخت. شنیده می شود که یک خانه بیوه است که Junpei را مجبور به کمک می کند تا شن و ماسه خود را پاک کند و یا خانه اش ممکن است با ضعف آن سقوط کند. در خطوط Sartreâ € ™ â € œNo Exitâ €؛ بیانگر وجود یک \"چشمه حفره\" است که به نظر می رسد که زندگی به گونه ای باز می شود که بقای مهاجم، اقتدار را توجیه می کند. فقط از طریق تاریکی جهنم، عجیب و غریب از امید و پوچی قوی تر می شود. شن و ماسه پر شده از زندان جانپی، استعاره ای از ترس روزانه یک زندگی مدرن است که در یک کوهنوردی و عدم اطمینان خوش بینانه و شادمانی قرار دارد. آبه در مورد سازگاری صحبت می کند بدون آن که در موقعیت ثابت قرار بگیرد تا در رقابت باقی بماند. didn رقابت ناخوشایند دقیقا به این دلیل رخ می دهد که یک نفر سعی کرد به موقعیت ثابت برسد؟ اگر کسی قرار است ثابت شود و خود را به حرکت شنهای رها کند، رقابت به زودی متوقف خواهد شد. شن و ماسه همه جا شکل می گیرد و به خودی خود تبدیل می شود از یک تماشاگر بی صدا به یک عذاب سادیست که با عمق غم انگیز ناگهانی و مصیبت شن و ماسه با جرمی از دانه های دقیق، یک قطعه تند و زننده است که هر صفت اعتماد را به عرصۀ پارانویا ساردونیک می اندازد. در ابتدا Junpei به جای اینکه به سختی خود را آزاد کند، ظاهری غریب و دلپذیرتر در بیوه برهنه دارد. اما همانطور که رمان ادامه داد، می توانست او را پیدا کند که قربانی شرایط غیر عملی است که در سردرگمی و وحشت غرق شده است. تا زمانی که او بتواند اتفاقات را درک کند، زمان گذشت و او را نسبت به زن متاثر ساخت و به بقای ناباروری عادت کرد. Junpei بازگشت به ماسه شن و ماسه پس از فرار موفق و کسب همدردی به بیوه و روستاییان، نشانه نشانه سندرم استکهلم است. آیا پس از آن، شن و ماسه باران شبیه به خطرات بهره بردار است که ما به عنوان افراد به مبارزه با هر روز و در زمانی که رفتن سخت می شود، ما به اقدامات زیان آور اعمال می شود و یا تمجید به استقامت بی روح؟

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب زن در ریگ روان


 کتاب برگزیده
 کتاب وان پیس: داستان ایس (2)
 کتاب وان پیس: داستان ایس (1)
 کتاب بامگارتنر
 کتاب سکوت باران
 کتاب هیچ چیز سیاه نیست