کتاب مرحوم ماتیا پاسکال

اثر لوئیجی پیراندلو از انتشارات امیرکبیر - مترجم: بهمن محصص-معروف ترین رمان ها

«از چيزهاي نادر و شايد تنها چيزي که به آن اطمينان داشتم، اين بود که اسمم ماتيا پاسکال بود. من هم آن‌ را به‌کار مي‌بردم. هرگاه کسي به سرش مي‌زد که براي مشورت يا پرسشي نزدم بيايد، خودم را جمع‌وجور مي‌کردم، چشمم را مي‌بستم و جواب مي‌دادم:
«من ماتيا پاسکال هستم.»
«متشکرم، عزيزم. مي‌دانم.»
«به‌ نظرت خيلي کم است؟»
راستش را بخواهيد، حتي به‌نظر خودم هم اين چيز زيادي نبود. ولي در آن زمان هنوز نمي‌دانستم که حتي ندانستن همين هم چه معنايي دارد؛ به اين معني که نتوانم مانند گذشته‌ها، به‌موقعش، بگويم:
«من ماتيا پاسکال هستم.»
مقدمه کتاب «مرحوم ماتيا پاسکال» نوشته لويجي پيراندلو با اين عبارات آغاز مي‌شود. پيراندلو نويسنده ايتاليايي تا بعد از جنگ جهاني اول در کارش ناشناخته بود و بعدها نمايشنامه‌اي از او با نام «شش کاراکتر در جستجوي يک نويسنده» شهرتي ناگهاني برايش به همراه آورد.
پيراندلو از خانواده‌اي ثروتمند بود که در يک منطقه رشد نيافته و خشن زندگي مي‌کردند. جايي که هر کسي مجبور بود خودش از حقوقش دفاع کند. بنابراين، او خيلي زود تحت تاثير بي عدالتي و ستم موجود بين مردم قرار گرفت. پيراندلو زندگي آساني نداشت. علاوه بر سختي هايي که از ورشکستگي پدرش در تجارت برايشان ايجاد شد، موضوع ديگر اختلال رواني زنش بود که پيراندلو در خانه از او مراقبت مي‌کرد.
پيراندلو با توجه به علاقه‌اي که نسبت به درونيات افراد داشت، شخصيت نقش‌هاي داستاني‌اش را بيشتر با قرار دادن آن‌ها در موقعيت‌هاي خيالي کاوش مي‌کرد تا شرايط واقعي. امروزه پيراندلو به عنوان يکي از تاثيرگذارترين نمايشنامه‌نويسان قرن بيستم شناخته مي‌شود.


خرید کتاب مرحوم ماتیا پاسکال
جستجوی کتاب مرحوم ماتیا پاسکال در گودریدز

معرفی کتاب مرحوم ماتیا پاسکال از نگاه کاربران
Il fu Mattia Pascal, Luigi Pirandello
عنوان: مرحوم ماتيا پاسكال؛ اثر: لوئیجی پیراندللو؛ مترجم: بهمن محصص؛ تهران، امیرکبیر؛ 1348؛ در 424 ص؛ چاپ دوم: تهران، امیرکبیر، 1394، در 247 ص، شابک: 9789640016992؛ چاپ دیگر: تهران، انتشارات علمی فرهنگی؛ 1394، در 292 ص؛ شابک: 9786001217548؛ موضوع: داستانهای نویسندگان ایتالیایی قرن 20 م
از بهترینهای کلاسیک است؛ داستان مردی ست که از زندگی خود دل خوشی ندارد. او دور از خانه، در روزنامه خبر مرگ خودش را میخواند، نخست جا میخورد، سپس تصمیم میگیرد با ترک شهر خود، با هویتی تازه، زندگی دیگری را آغاز کند. با این همه سرانجام در زندگی تازه نیز به جایی نمی‌رسد و بازمی‌گردد تا با گذشته ی خود روبرو شود... این اثر هرچند یکی از اثار داستانی پیراندلو به شمار میرود، اما بیانگر بخشی از زندگی نویسنده نیز هست. گویند: پیراندللو این رمان را به شکلی فی البداهه و بر بالین همسرش نوشته است

مشاهده لینک اصلی
به خاطر بدیع بودن داستان بهش چهار ستاره می دم

مشاهده لینک اصلی
من همیشه - و احتمالا همیشه هم - روابط خاصی با کارهای Pirandello داشته ام. من تم ها را با آنها مقابله می کنم، به نحوی که آنها به طور خاص آنها را توسعه می دهند، اما زمانی که من در زمان خواندن کار واقعی می روم، نمی توانم برای بخش خوبی از زمان، بیش از آن که خمیازه بکشید، انجام دهید. من نمی دانم چرا همیشه همیشه جالب بودم که Pirandello را مطالعه کنم تا آن را بخوانم. این کاملا عجیب و غریب است، من می دانم، با این حال، این بازنگری از ایل فو متیا پاسکال شگفت آور تر از من تصور کرده است. بگذارید فقط بگویم که من یادداشت های مبهمی از این طرح داشتم، اما هنوز هم در مورد مدرسه درس می خواندم، فکر می کردم می دانستم چه چیزی انتظار می رود. اما نه: قسمت اول رمان (زمانی که ماتیا پاسکال هنوز و زمان سرگردان است) همانطور که من یادآوری شدم، بسیار خسته کننده بود (برای حداقل استانداردهای من)؛ بخش دوم، برعکس، من آن را دوست داشتم و آن را خواندم و به همین دلیل تصمیم گرفتم سه ستاره را به این کتاب اختصاص دهم. یکی از جنبه هایی که من دست کم گرفتم لومور بود: Mattia / Adriano واقعا توانست که من را بیشتر از این بخواند. من قطعا حافظه بهتر این کتاب را در سال های آینده نجات خواهم داد. شاید، اگر و وقتی آن را بخوانم، ممکن است حتی کمی بیشتر بخورم.

مشاهده لینک اصلی
من چند دقیقه پیش این ستون ادبیات ایتالیایی را خواندم و نمیتوانستم راضی باشد. پیراندلو دوست داشت به مدرسه هنگامی که allultimo سال من آثار او مورد مطالعه، و من آن را دوست دارم حالا، وقتی در نهایت تصمیم گرفت به خواندن خود romanzi.Il اواخر ماتیا پاسکال داستان یک مرد، یک مرد مانند بسیاری از افراد هر چند اتفاق می افتد به جرات می گویم تجربه یک ماجراجویی کمی بی معنی است. و این در این پوچ بودن است که خواننده می تواند @ واقعیت را به واقعیت تبدیل کند. Pirandello ما را در مقابل یک حقیقت قرار می دهد: هر یک از ما ماسک می پوشد. در برخی موارد می توانیم سعی کنیم آنها را آزاد کنیم، اما در طول زندگی ما ادامه می دهند که ما را مورد آزار و اذیت قرار دهند. و عذاب، دغدغه ها و همه چیز می آید dallindossare یک ماسک شرح داده شده است و تحسین در این romanzo.Pirandello گفت دارای یک سبک خاص است که در نگاه اول، ممکن است دشوار به درک؛ اما، همانطور که در جریان روایت قرار می گیرید، بسیار لذت بخش می شود. در حالی که خواندن هستند معابر واقعا خنده دار و اغلب این مراحل همان را به خواننده حس شفقت که آن را همراه تا زمانی که آخرین خط از رمان، زمانی که صفحات به شما نزدیک و یک شیرین و تلخ با لبخند می آید بر روی لب های او وجود دارد.

مشاهده لینک اصلی
این کسانی که کتاب کاملا ناشناخته توسط شانس در یک کتابفروشی پیدا شده است، با تخفیف جذاب بود، و £ موفق به مقاومت در برابر خرید. می دانید؟ من در عشق با خلاصه داستان، عنوان جالب افتاد و پوشش عجیب و غریب، و من تا به حال آن را بخواند حق دور. مرحوم ماتیا پاسکال شاید در £ در عشق به همان اندازه که این لحظه اولیه رابط £ ما او را کاهش یافته است، اما در £ متوقف می شود یک نمونه عالی از ادبیات! دموکراتیک در http://leiturasmarginais.blogspot.pt/. ..

مشاهده لینک اصلی
اولین عنصر مهم در این کتاب طنز است. پیراندلو این واقعیت خام را به دست می گیرد و به طرز وحشیانه توصیف می کند، گاهی اوقات در آستانه طنز سیاه. در این کتاب شما خواهد شد و طنز را به درهم و برهم کردن از موقعیت های اشتباه که در آن شخصیت را تا پایان پیدا کنید، بلکه در توصیف اغلب بسیار پلاستیکی از شخصیت. برخی از صحنه های که طنز تقریبا صحنه محلی، که توضیح میدهد که چرا پیراندلو خود را بعد از بازی می کند اغلب متکی بر romans.Maar خود از مهم ترین ها در این کتاب هستند زمینه ای، themaâ بزرگ € ™ s.The موضوع اصلی میل به آزادی است. Mattia از این آزادی زمانی که از قطار خارج می شود، آگاه می شود و این احساس اولین بار رشد می کند. اما او به سرعت نسبتا با محدودیت های که آزادی مواجه شدند و به این معنا از آن محدودیت در حال تبدیل شدن موضوع sterker.Het آزادی نیز از نزدیک به ترس از مرگ و این سوال که چه پس از مرگ می آید مرتبط است. بنابراین Mattia متوجه می شود که مرگ سایه او او را از مرگ واقعی تحویل نمی دهد. پس از آن بحث های فلسفی طولانی با مسیو آنسلمو، که فرض می شود که انسان آن است که تنها موجودی که خودش احساس می کند زنده است، و این احساس مقایسه با یک نور است که همه را حمل و گسترش یک دایره از نور وجود دارد. مرگ با توجه به او، نه مرز بین مرگ و زندگیis گمراه کننده، او را به نور ضعیف از شخصیت ما مربوط به واقعیت طبیعت، او وجود ندارد @ .A سوم موضوع اصلی جستجو برای چه identiteit¸ است توسط ماتیا پاسکال به معنای واقعی کلمه درست است: او نیاز به پیدا کردن یک نام جدید است، اما او همچنین می خواهد به آموزش مجدد خود را دارند. در این جستجو برای هویت او، او به طور مداوم در مورد ناتوانی انسان و بی حوصله بودن از وجود است. که بیهودگی هنوز هم به نظر می رسد توسط جامعه مدرن و استبداد مادیت می شود افزایش یافته \"le.Gelukkig همچنین جنبه های مثبت در زندگی وجود دارد و در می یابد ماتیا تماس در عشق، عشق اول برای دختران خود را، هر چند کوتاه ، از سوی دیگر، عشق به آدریانا است. در بین پیراندلو نیز اشاره گاهی اوقات به فرایند خلاقیت از نوشتن و تخیل، که او در می یابد که او هرگز نمی تواند ص زندگی واقعی پیشی بگیرد. 281.Of ماتیا پاسکال پاسخ می یابد به سوالات خود، من به شما اجازه خودتان را کشف کنید، اما من هنوز هم باید در هیئت مدیره را که مسیو آنسلمو به ماتیا، و یا بهتر آدریانو می دهد â € œLachen، آقای میس، برای همه بی فایده است، مصیبت احمقانه است که (زندگی) به ما، به تمام تصاویر شبح، به همه مشتاق داده و مخاط مغزی عجیب و غریب است که برای ترسهایی که ما را در آن به وجود آورده است و برای ما اطراف ما را فراخوانده است. \"

مشاهده لینک اصلی
حتی در محافل به اصطلاح ادبی، نام لوئیجی Pirandello به طور عمده با کار نوآورانه او به عنوان یک نمایشنامه نویس متصل است. تقریبا به طور کامل فراموش شده، حداقل در خارج از دنیای ایتالیایی، رمانهای اولیه ای است که کار ادبی او را آغاز کرده است. Mattea Pascal، که در سال 1904 منتشر شد، مطمئنا می تواند ادعا کند که یکی از کتابهای غیرقابل اعتماد به دست آمده از قرن بیستم است. این یک مدیتیشن روانشناختی است که به یک ماجراجویی عاشقانه رونق داده شده است. شاید این عناصر بسیار کمیک، چیزی است که کتاب را به طور جدی تر از آنکه شایسته است، محکوم کند. ماتیا پاسکال به یک خانواده ثروتمندانه متولد شده است، اما ثروتش تمام شده است، اما زمانی که Mattia هنوز در نوجوانی است. از طریق تصادفات خود (اگرچه متیا قطعا دیگران را سرزنش می کند)، او خود را در یک ازدواج غیر قابل تحمل به دام انداخته و عمیقا در بدهی قرار دارد. سپس یک اتفاق باور نکردنی از وقایع، Mattia را فرصتی برای فرار از زندگی ناپایدار خود و شروع تازه با پول کافی که او هرگز نباید دوباره کار کند، ارائه می دهد. پیاردلو با رضایت از بینش و وزن فلسفی بر روی یک طرح ریزی می کند که پر از فانتزی است ؛ برای چه کسی رویای زندگی خود را با استفاده از تخته سنگ و شمع نقدی ندیده است؟ سپس، درA Warning on Scruples of Imagination @، Pirandello با موفقیت استدلال می کند که طرح شگفت انگیز او در همه جا فراموش شده است - که در واقع فقط چنین رویدادهایی محل شایع تر از ما مشکوک است. بنابراین، از طریق هنر، Pirandello چشمان ما را به جادوی زندگی روزمره باز می کند. کودوس دوباره به نیویورک کتاب نقد برای آوردن آثار مهم مانند این بازگشت به چاپ.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب مرحوم ماتیا پاسکال


 کتاب گروگانگرفتگی
 کتاب گروگانکشتگی
 کتاب صبر کن تا هلن بیاد
 کتاب همسایه بغلی 2
 کتاب مجموعه پائولو کوئلیو (7 جلدی با قاب)
 کتاب هرگز به سنجاب اعتماد نکن