کتاب شکار گوسفند وحشی

اثر هاروکی موراکامی از انتشارات نشر ثالث - مترجم: محمود مرادی-معروف ترین رمان ها

ساختمان هتل پنج طبقه بود اما می‌شد یک قوطی غول‌پیکر هم باشد که روی یک طرف ایستاده است. خیلی قدیمی نبود اما تا حد زیادی مستعمل بود. به احتمال زیاد از همان موقع که ساخته شده بود مستعمل بود. هتل دلفین ما چنین جایی بود اما از قرار معلوم نامزدم به محض این‌که چشمش به آن افتاد عاشق آن‌جا شد...


خرید کتاب شکار گوسفند وحشی
جستجوی کتاب شکار گوسفند وحشی در گودریدز

معرفی کتاب شکار گوسفند وحشی از نگاه کاربران
Hitsuji o meguru bōken = A Wild Sheep Chase (The Rat, #3), Haruki Murakami
تاریخ نخستین خوانش: پنجم فوریه سال 2017 میلادی
عنوان: تعقیب گوسفند وحشی - کتاب 3 - سری موش صحرایی (رت)؛ نویسنده: هاروکی موراکامی؛ مترجم: مهدی غبرایی؛ تهران، نیکونشر، 1392؛ در 360 ص؛ شابک: 9789647253628؛ موضوع: داستانهای نویسندگان ژاپنی قرن 20 م
متن پشت جلد: در تعقیب گوسفند وحشی (1989) شخصیت اصلی و راوی وجود میانمایه‌ ای دارد. شور و شوقی ندارد؛ انگار به خیانت زنش و سپس جدایی او بی اعتناست، و فقط به این دلیل جلب نامزد تازه‌ اش می‌شود، که گوشش «شگفتی آفرینش» است؛ و هرکس آن را ببیند در برابرش بی اختیار میشود. با این نکته که در سراسر کتاب هیچ شخصیتی نام واقعی ندارد، بر این منظر سطحی تاکید میشود. هنگامی که رت، دوست خانه به دوش راوی، عکسی از گوسفندها در هوکایدو برایش میفرستند، سلسله زنجیر حوادث به حرکت درمیآیند. عکس گوسفندها توجه چهره ای نیمه پنهان که فقط به رییس مشهور است - یکی از مهره های اصلی اسطوره ی نیرومند دنیای زیرزمینی - را به خود جلب میکند، که نیاز مبرمی دارد تا به یکی از گوسفندهای عکس دست یابد. رییس منشی خود را پیش راوی میفرستد، و حالیش میکند که اگر گوسفند را برایش پیدا نکند، با عواقب وخیمی روبرو خواهد شد. آنچه در پی میآید سفری فراواقعی (سورئال) از توکیو به ساپورو و شمال ژاپن است، هتلی (هتل دلفین) که انگار از یکی از فیلمهای استنلی کوبریک سر برآورده و موجودی ملقب به استاسفند، که در خور فیلمهای دیوید لینچ است. راوی طی این سفر و در برخورد با حوادث خارق العاده، با جهان بینی تصنعی خود، و تاثیری که بر زندگیش میگذارد رودررو میشود. پایان نقل. ا. شربیانی

مشاهده لینک اصلی
برخلاف تصور خودم، کتاب دو روز زودتر تموم شد، از اون دست کتاب هایی هست که 150 صفحه آخرش اجتناب ناپذیره و آدم به اون آخرا که می رسه ترمز می بره!

برعکس تصور و تبلیغات خیلی از سایت ها و انتشارات، من توصیه می کنم کتاب های چهارگانه رت رو به ترتیب بخونید، این کتاب، سومین کتاب این مجموعه بود، اگه شماره یک و دو رو نخونید، خیلی از جاها نسبت به خاطرات و شخصیت ها براتون سوال پیش می یاد که اگه جوابشونو ندونین لذت کتاب رو خیلی کم می کنه...
موراکامی گاهی توی این کتاب یاد خاطراتی می افته که توی کتاب اول و دوم رخ دادن و یجورایی واجبه شماره ها رو به ترتیب بخونید.

در مورد خود این کتاب هم باید بگم که انقد سورئال هست که دیگه از مرز تخیلات من گذشته :))
بعضی از صحنه ها، مغز من قدرت تحلیل نداشت و شخصیت ها در فضایی تاریک و زمینه ی سیاه داشتن حرف می زدن، مغز من قدرت صحنه سازی با کتاب رو نداشت :))
این کتاب از افکا در کرانه هم سورئال تر بود بنظر من :))

دو تا توصیه دارم
اول اینکه حتما مجموعه چهارگانه رت رو به ترتیب بخونید
دوم اینکه اگه می خواد برای اولین بار موراکامی بخونید، این کتاب بهترین شروع میشه براتون

پیش به سوی رت چهار :دی

مشاهده لینک اصلی
خواندن موراکامی مانند تجربیات شخصی است. تلاش برای بررسی موراکامی مانند تلاش برای به یاد آوردن حوادث پراکنده خود، گیج زدن ضرب المثل ها، عناصر غیر قابل توضیح، نهنگ های سنگ نگاری است. مجموعه ای از تصاویر: و سپس شما از خواب بیدار می شوید. و تعجب آن چیزی بود که در موردش بود.

مشاهده لینک اصلی
یک کتاب شکار وحشی وحشی سومین کتابی بود که توسط موراکامی خوانده ام. بعد از پایان کار متوجه شدم که این کتاب سوم در «سه گانه ی موش صحرایی» است. دو کتاب اول در این مجموعه اکنون چاپ نشده است، اما بعد از خواندن قصه گوسفند وحشی وحشی، من فکر می کنم باید برخی از کپی های رمان را از بین ببرم و سه گانه را به طور کامل تجربه کنم. رمان را یک داستان سفر عاطفی بیش از یک داستان سفر فیزیکی. سفر واقعی به عنوان شخصیت اصلی در جستجوی گوسفندهای افسانه ای انجام شد، اما تمرکز اصلی این کتاب بر احساسات شخصیت ها بود. Murakami حتی شخصیت اصلی (و یا بسیاری از شخصیت های دیگر در رمان) نام. شخصیت اصلی می تواند برای هر یک از ما ایستادگی کند. من اعتقاد دارم که گوسفند اسطوره ای می تواند به عنوان یا معنای زندگی دیده شود، @ که به نظر می رسد کلیشه اما من را تحمل می کند، یا @ که اتفاق می افتد زمانی که ما از دست دادن چشم انداز از معنای واقعی زندگی @. ما شخصیت اصلی (اجازه می دهد تا او را به خاطر بحث حداکثر) خود را در پایان ازدواج خود می یابد. همسرش او را به خاطر یک دوستش ترک کرده است و او نمیتواند درک کند که این مرد چه چیزی را نمیخواهد، زیرا دوست ندارد پول زیادی داشته باشد و او خیلی گیتار را بازی میکند. دوست دختر که @ Max @ با پیروزی ازدواج ازدواج کرده است، یک دختر با استعداد و دمدمی مزاج است که تقریبا با خواندن داستانهای خود می کوشد. با این حال در سراسر رابطه او با گوشش، بخشی از او، به جای کل او وسواس دارد. از سوی دیگر، او نشان داده است که خود را کاملا به او اختصاص داده است، حتی حمایت و پیوستن به او در تلاش خود را برای گوسفند. این نمونه ها، به علاوه دوستانه طولانی مدت خود را با شریک تجاری خود و شرکت که آنها با هم اجرا می شود، همه با هم کار می کردند تا معنی زندگی خود را به وجود آورد که @ Max @ قادر به شناختن یا پذیرفتن نیست. او تعقیب گوسفند خود را به دنبال به معنای که او در حال حاضر بود. هنگامی که او در نهایت با موش مواجه شد و چت نهایی خود را بر روی کوه داشت، متوجه شد که او به اندازه کافی اشتباه کرده است. ریت همه چیز را که پشت سرش می دانست، از جمله یک زن که او را دوست داشت، در جستجوی محیط های جدید و ماجراجویی جدید با امید به معنای جدیدی در زندگی، ترک کرده بود. چیزی که او به پایان رسانید این بود که مردم و زندگی را که در مورد او مراقبت می کرد، از بین می برد، که به معنای وجود او تعلق داشت و توسط گوسفندی های افسانه ای پیش رفته بود. برخورد و مسکن با گوسفندان به موش نشان داد که او معنای حقیقی و زندگی خود را هدر داده است و در حال حاضر با وجود موجودی خالی باقی می ماند، زمانی که او باید قدردانی و معنی را در مسیری که در ابتدا داده شده بود، به دست آورد. نتایج برای موش صحرایی فاجعه آمیز بود. @ Max @ متوجه این می شود، بدون دوست دختر، هیچ کسب و کار، هیچ شریک تجاری و هیچ زن دیگری، کوهستان را ترک می کند، اما با روشنگری که خیلی دیر نیست که در زندگی او معنی پیدا کند. به عنوان یک داستان جانبی، پروفسور گوسفند به عنوان یک میکروکومتر طرح بزرگتر عمل می کند. داشتن همه چیزهایی که او در حرفه ای که دوستش دارید و خانواده ای که به او احتیاج داشت، نیاز داشت، همه چیز را به او داد و به دنبال گوسفند بود. او گوسفند بخشی از او را برای یک دوره زمانی، تنها تا حدی از دست بدهد. در پایان او هیچ چیز جز یک پسر که آرزو می کرد که پدرش بیشتر در مورد او مراقبت بود. من عاشق راه بود که @ Maxs @ احساسات در سراسر رمان شرح داده شد و چگونه از طریق @ Max @ ما می توانیم نتایج را نمی بینیم آنچه ما داریم، و همچنین فرایند کلی آن چیزی است که مایل به ایجاد احساس عاطفی است و واقعا درک آنچه برای ما مهم است، چه چیزی ما را برآورده می کند و آنچه ما باید انجام دهیم تا این چیزها را در زندگی ما حفظ کنیم.

مشاهده لینک اصلی
یک قوچ وحشی گوسفند یک داستان Trippy با ترکیبی از داستان کارآگاه، اسطوره، فانتزی و فلسفه است. اگر چه می توان آن را فقط به عنوان یک افسانه در ارزش چهره خود لذت می برد، فقط کمی اندیشه تلقی چند لایه را نشان می دهد. از یک سو، @ گوسفند @ می تواند پس از جنگ ژاپن خود را نشان می دهد. در همان زمان، قهرمانان گوسفند تعقیب نیز به دنبال پیدا کردن هویت خود، احساسات و معنای وجود او است. این یک سفر فیزیکی به عنوان سفر معنوی است. چندین ارجاع به تاریخ ژاپن، اعتقادات فرهنگی و معنوی آن نیز وجود دارد که بسیار متناسب با تأثیر آشکار غربی و پاپ فرهنگ است. برای یک داستان چند لایه، نوشتن فریب آمیزی ساده است. عمدتا چند فصل آخر بود که نمادگرایی به خانه وارد شد و بعد از پایان خواندن آن، من راجع به رمان فکر کرد. بیش از طرح، این چیزهای کوچک در مورد نوشتن موراکامی ها است که این کتاب را به یاد ماندنی می گذارد. آنچه که بیشتر بخاطر میآورم این است که چگونه موراکامی روحیه یک مکان یا یک لحظه از زمان را ضبط میکند. به نظر می رسد که یک اتاق یا سنگ یا باد واقعا زنده هستند و آن زمان، تاریکی، سکوت دارای ویژگی های خاص خودشان است. تصاویر شگفت انگیزی وجود دارد، توصیف های چشمگیر چشم انداز طبیعی و استعاره های زیبا وجود دارد. شخصیت سربازان بی نظیر است و عمدتا احساسات کمتری دارد، اما او متوجه می شود که شباهت های آب در نور خورشید یا پرنده ها را نشناسد. او همچنین راهی جالب برای نگاه کردن به چیزهای دنیوی دارد و افکار او اغلب در جهت عجیب و غریب سرگردان هستند. و موراکامیس حس شوخ طبعی بسیار زیبا است (PS: اگر چند روز آینده یک گوسفند را ببینم، ممکن است کمی از من کوچکتر شود. لعنت به گوسفند جادویی!)

مشاهده لینک اصلی
این را دوست داشتم اولین موراکامی من و من از آن لذت بردم. خیلی عجیب.

مشاهده لینک اصلی
یک بازی در مورد گفتن قدیمی â € ~ تعقیب گوزن وحشی، من می ترسم این کتاب بیشتر شبیه گفتن یکی دیگر از قدیمی، â € ~ اتلاف وقت است. به من احساس کرد که یک مجموعه تصادفی از وقایع با هم مرتبط شده اند تا یک روایت بسیار سست و بی هدف را شکل دهند. من واقعا نمی دانستم چه اتفاقی می افتد یا چه چیزی از این داستان می خواهد. من طرفدار نویسنده هستم و معتقدم که او برخی از کتاب های خیره کننده را نوشته است، مورد علاقه شخصی من (به ترتیب) بودن : 1 1Q842. Wind-up Bird Chronicle3. کافکا در ساحل 4. چوب نروژی اگر چه ترتیب سه اول قابل تعویض است، بسته به خلق و خوی غالب من. باید توجه داشته باشم که این پیشنهاد به صورت تصادفی، رقص، رقص، رقص به عنوان خوانده شده غیر قابل درک است. آنها هم بخشی از مینی سری از کتابهای موراکامی هستند که از طریق 80 و 90 و از طریق AWSC پیشروی DDD قرار دارند. در عوض امیدوار بودم که سابق برخی از ساختارها و پیش زمینه های دیگری را برای آن فراهم کند اما مضطرب نمی شود که من به اندازه کافی به اندازه کافی برای انجام این آزمایش کامل عمل نکنم. من پیدا کردم خود را از طریق بخش های کتاب و تمام چیز فقط بر روی من شستشو بدون ترک بسیاری از تصور در همه. بنابراین، پاسخ ممکن است وجود داشته باشد ... من واقعا نمی دانم.بنابراین چرا دو ستاره و نه تنها یک؟ خوب، در قلب، این یک داستان کارآگاه است و من داستان های کارآگاهی را دوست دارم. اغلب بعید به نظر می رسد هماهنگی ها و اتصالات تقریبا تکه تکه ای وجود دارد اما جریان طبیعی Murakami نیز آشکار است - این آسان برای خواندن و برخی از خطوط خوب است. همچنین، من فقط یک ستاره را به کتابهایی می رسانم که می توانم خودم را به پایان برسانم و این کار را تمام کردم. توصیه من این است که این کار را از دست بدهم، اما با کار بهترش به کار خود ادامه می دهم، نمی توانید متاسف باشید تو انجام دادی

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب شکار گوسفند وحشی


 کتاب ناخدای بی کلاه
 کتاب موزه عشق مدرن
 کتاب معشوقه آخر
 کتاب یلداترین شب
 کتاب چیزی شبیه معجزه
 کتاب آتش سوران